داشتن دندان های هم ردیف و زیبا از مهم ترین عوامل تشکیل یک صورت مناسب برای هر فردی هستند. به عبارتی دیگر، دندان ها اگر تمیز و دارای ساختار مناسبی نباشند، اعتماد به نفس فرد را در هنگام صحبت کردن کاهش داده و همیشه این افراد از صحبت رودررو فراری هستند. شکل ساختاری فک و دندان بعضی افراد به صورتی است که نیاز باعث مشکلات چه از نظر زیبایی و پزشکی شده است و نیازمند جراجی می باشند؛ اما اول اینکه همه راغب به انجام جراحی بر روی صورت خود نیستند و دوم اینکه در بیشتر جراحی ها، نتیجه مورد نظر به دست نمی آید و حتی دوران نقاهت سخت تر و بیشتری را برای بیماران به همراه دارد.

ارتودنسی بهترین راه برای مناسب سازی فک و دندان ها است. ارتودنسی به غیر از اینکه باعث زیبایی دندان ها می شود، برای آن هایی که از ناراحتی فک و نامیزان بودن دندان ها رنج می برند، یکی از بهترین روش ها است. هزینه ارتودنسی شاید در نگاه اول بالا باشد؛ اما نسبت به جراحی هزینه خیلی کمتری دارد. البته چند سالی است که انجام ارتودنسی به منظور زیبایی در کشور افزایش داشته است، هرچند که این کار برای چنین افرادی با این قصد در صورت درست انجام دادن آن، عوارضی نخواهد داشت؛ اما باید این نکته را در نظر داشت که خاصیت ارتودنسی فراتر از زیبایی است و بیشتر افرادی مشکلات پزشکی در دهان و فک خود دارند، بهتر است به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند.

تاثیراتی را که ارتودنسی بر روی زیبایی صورت دارد، شامل:

  1. زمانی که شما با فردی صحبت می کنید، دندان هایتان بیشتر از همه نشان داده می شود. هر چه دندان های شما نسبت به هم همتراز و میزان باشند، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، بر زیبایی صورت شما خواهد افزود.
  2. دندان ها نا بهنجار بیشتر باعث پوسیدگی می شوند؛ زیرا محفظه باز در بین آن ها زیاد است و این مساله به گیر کردن غذا در لای آن ها کمک خواهد کرد. در صورت انجام ارتودنسی، این ناهنجاری ها از بین رفته و در صورت به کاهش پوسیدگی و افزایش طول عمر دندان ها کمک خواهد کرد.
  3. ناهنجاری های فکی مانند جلو یا عقب بودن در بیشتر ارتودنسی ها و البته با جراحی (که نسبت به اصلی جراحی اصلی، خیلی کمتر است) رفع می شود. همچنین دندان های جلویی بعضی از افراد از دهان بیرون آمده و چهره نامناسبی را ایجاد کرده است، به راحتی با انجام ارتودنسی از بین می رود.
  4. بیشتر افراد به دلیل ناهنجاری های فکی دچار صورتی کشیده می شوند. انجام عملیات ارتودنسی روی صورت علاوه بر رفع این ناهنجاری باعث گرد و زیباتر شدن صورت فرد می شود یا اینکه از کشیده تر شدن صورت جلوگیری می کند.
  5. بعضی از بیماران دچار لب های بیرون آمده یا باریک هستند. یکی از دلایل این مساله، ناهنجاری فکی است که با استفاده از ارتودنسی، در کنار همتراز کردن دندان ها، لب ها هم نیز فرم مناسب می گیرند. همچنین یکی از مشکلات لب ها هم با ارتودنسی رفع می شود، خوب قرار نگرفتن آن ها روی یکدیگر است.
  6. بیشتر دلیل افراد همانطور که بیان کردیم، زیبایی و داشتن لبخند زیبا است. از آنجا که ارتودنسی باعث همتراز شدن دندان و روی هم قرار گرفتن لب ها می شود، یک لبخند زیبایی را می تواند به صورت شما هدیه دهد.
  7. نداشتن تقارن در صورت از دیگر مشکلاتی که ناهنجاری ها به وجود می آورند. با استفاده از ارتودنسی و رفع این ناهنجاری ها، تقارن مناسب بر روی صورت شما به وجود می آید که باعث زیباتر شدن صورت شما می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.