هیچ چیز مانند یک لبخند زیبا نمی تواند رابطه اجتماعی بین دو نفر را عالی کند. در هنگام لبخند، دندان اول از همه نمایان می شود و اغلب آن هایی که دارای دندان و لثه های کثیف و بدشکل هستند، در هنگام صحبت با دیگران جلوی دهان خود را گرفته یا به اطراف نگاه می کنند که این مساله می تواند تاثیر منفی در دیدگاه طرف مقابل و کاهش اعتماد به نفس شما شود؛ اما آن ها دارای دندان های تمیز و زیبا هستند، اعتماد به نفس بالاتری داشته و هیچگونه خجالتی نسبت به نمایان شدن دندان هایشان ندارند.

لبخند زیبا حاصل چه چیزی است؟

همه ما می توانیم یک لبخند زیبا و دلنشین داشته باشیم. شکل صورت، لب ها و حالت دندان ها بر روی یک لبخند تاثیرگذار هستند و تنظیم و هماهنگ بودن آن ها با یکدیگر باعث به وجود آورد لبخند می شود.

کدام دندان ها در لبخند بیشتر دیده می شوند؟

هر فرد دارای چهار دندان ثنایا در بالا و پایین است و در هنگام لبخند زدن، چهار دندان ثنایا بالا نمایان می شود. البته در افراد جوان تمامی این دندان ها در هنگام صحبت و لبخند زدن معلوم است و هرچه سن بالاتر می شود، میزان نمایش آن ها کاهش پیدا می کند. البته به غیر از سن، عواملی مانند منظم بودن دندان ها، رنگ و ابعاد آن ها نیز برای نمایش آن ها تاثیر گذار است و هرچه آن ها تمیزتر و زیباتر باشند، باعث زیباتر شدن لبخند و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس فرد می شود.

عوامل موثر که بر زیبایی لبخند ها موثر است

  1. تمیز بودن

در لبخند، دندان اول از همه نمایان می شوند. از این رو تمیز بودن دندان ها تاثیر بسزایی در زیبایی لبخند دارد. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به صورت هر شب علاوه بر افزایش سلامت دندان ها، در زیبایی و سفید بودن آن ها نیز موثر خواهد بود.

  1. جرم گیری

در صورتی که از دندان ها به خوبی مراقبت نشود، به اصطلاح جرم گرفته و رنگ آن ها تغییر می کند. بهترین راه برای رفع این مساله جرم گیری است. هر شش ماه یک بار به دندان پزشک خود مراجعه کنید تا علاوه بر بررسی دندان از نظر سلامتی، جرم آن ها هم گرفته شود.

  1. تمیز بودن لثه

در هنگام لبخند، لثه در کنار دندان ها هم نمایان می شود. لثه سالم و تمیز به رنگ صورتی است و لثه های تیره و کثیف نشاندهنده یک نوع در دهان شما است که باید سریع برای درمان آن به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. لثه های زیبا و با رنگ اصلی در کنار دندان ها تمیز زیبایی لبخند شما را دو چندان می کند.

  1. همپوشانی دندان ها

شاید مهم ترین عامل را بتوان همین همپوشانی دندان ها دانست که باعث قوس لبخند می شود. در واقع دندان های ثنایی بالایی باید با دندان های پایین به صورت موازی همپوشانی داشته باشند تا یک طرح لبخند زیبا را بر روی صورت شما به وجود بیاورد.

عقب جلو بودن دندان ها، هم ردیف نبودن آن ها، بودن دندان های اضافی در یک ردیف و غیره باعث زشت شدن چهره در هنگام صحبت و لبخند می شود. بهترین راه برای درمان این نوع، مراجعه به متخصص ارتودنسی است. متخصص ارتودنسی بسته به نوع حالت دندان شما و دیگر شرایط و در یک دوره حدود شش تا یک ساله، به تنظیم و زیباتر شدن دندان و لبخند شما کمک بسیاری خواهد کرد.

یک نکته مهم را در نظر داشته باشید:

در صورتی که چهره شما به صورتی است که لبخندتان زیبا نمی شود، به دنبال نمایش دندان هایتان نباشید و با یک لبخند بسته و ملیحانه نیز پیام خود را به طرف مقابل برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.